Chvalim, velmi , velmi pekny navod.
Teoria, priprava, postup, meranie, zhodnotenie. Takto to ma byt.
Pokial by sa davala znamka mas A cko a 100 bodov.
Ak dovolite trochu sa sem votriem a pochvalim sa aj ja trochu:
Nemam Kiu ale Seat ibizu 1.4 benzin ale urobil som rovnaku sialenost.
Rozobral som kompletne cely interier a vytlmil cele auto, odhora az po spodok.
Strecha, dvere, podlaha, kufor, zadne dvere.
Pouzil som 2 vrstvy:
1 vrstva na plech - antivibracna: dvere dynamat extreme, Sikadamp , neskor som nasiel aj STP silver a s tym som potom vytlmil zvysok auta.
2 vrstva protihlukova: cele auto STP spleen 3008 /uz sa nevyraba/ nutne pouzit material s rovnakymi vlastnostami od STP, Dynamat, Sikadamp
do dveri pod tapacir isla aj ANS pena
nakolko som mal iba pozicany hlukomer nemam zatial dalsie merania
odmerane hodnoty vnutorneho hluku - po vytlmeni strechy, prednych dvier a ciastocne kufra
ale este pred vytlmenim podlahy, zadnych dvier a kompletneho odhlucnenia kufra.
Meranie prebiehalo za silneho dazda a podmienky na meranie neboli prave najvhodnejsie,
husto prsalo takze su vysledky skreslene a posunute smerom hore.
Kedze auto je uz kompletne urobene v najblizsej dobe sa chystam odmerat finalne hodnoty hluku vo vozidle.
A teraz este hodnoty /pripominam ze za dazda, dost prsalo, hluk od kvapiek vody a prejazdu vodou v mlakach bol citelny/:
Predne sedadla:
vypnuty motor_____35,8 dB
volnobeh_________42,3 dB
________________________60km/h na 3prev_______80km/h na 4prev_________130km/h na 5prev
____________________________65,2 dB__________________67,2 dB___________________71,7 dB
Zadne sedadla:
vypnuty motor_____35,8 dB
volnobeh_________40,7 dB
________________________60km/h na 3prev_______80km/h na 4prev_________130km/h na 5prev
____________________________64,2 dB__________________65,2 dB___________________70,9 dB
Po skusenosti s touto upravou ju odporucam kazdemu kto ma auto.
Ci uz nove alebo starsie. Rozdiel je citelny, pokles hluku vo vozidle je taky ze nepocut zadnu napravu vobec.
Ostal iba hluk od kolies ale vyrazne utlmeny, pri prejazdoch nerovnosti je pocut od naprav iba hlboke buch buch , ziadne vyrazne tony.
O tom ze sa vyrazne skvalitnil posluch audia je druhotny efekt a nie je nutne zo zadnych sedadiel "kricat" dopredu nehovoriac.
Jednu nevyhodu to ale ma
, odrazu pocujete aerodynamicky hluk od zrkadiel a ine tichsie zvuky ktore zanikali v celkovej hladine hluku vozidla.
Ak by mal niekto zaujem o dalsie informacie pripadne pomoc s realizaciou v KE,
najde ma na fore
http://www.seatclubslovakia.com pod nickom Ed01_47