Skv píše:V případě Cee'd jede klima na 100% i v případě automatické klimatizace. Kompresor nemá plynulou regulaci výkonu, ale pouze elmag. spojku. Teplota se řídí přimícháváním teplého vzduchu a kompresor vypíná jen pokud hrozí namrznutí výparníku. Tzn., nelze očekávat úspornější provoz ve srovnání s manuální klimatizací. Tady bych řekl, že konsorcium Kia/Hyundai šetřilo na nesprávném místě :-(.
clondike píše:Možná to někoho bude zajímat: zjišťoval jsem, proč se vlastně říká elektrickému ohřívání vzduchu, který u Kie ofukuje okna, "PTC Heater". PTC je “Positive Temperature Coefficient”, což jsem znal jenom u termistorů a v souvislosti s topením jsem o tom neslyšel.
Na internetu jsem našel vysvětlené, proč se tomu topnému tělesu tak říká:
"... uses a heating element made primarily of barium titanate, which heats up in a matter of seconds when an electrical current is applied.
Its electrical resistance jumps once it's heated, reducing power use – engineers call this balance “Positive Temperature Coefficient” or PTC for short. "
slava píše:clondike píše:Možná to někoho bude zajímat: zjišťoval jsem, proč se vlastně říká elektrickému ohřívání vzduchu, který u Kie ofukuje okna, "PTC Heater". PTC je “Positive Temperature Coefficient”, což jsem znal jenom u termistorů a v souvislosti s topením jsem o tom neslyšel.
Na internetu jsem našel vysvětlené, proč se tomu topnému tělesu tak říká:
"... uses a heating element made primarily of barium titanate, which heats up in a matter of seconds when an electrical current is applied.
Its electrical resistance jumps once it's heated, reducing power use – engineers call this balance “Positive Temperature Coefficient” or PTC for short. "
No, tak hlavně, že teď to vím úúúplně přesně. Asi mám nějaký dodr**** PC. Mám nastavenou češtinu a každou chvíli mi něco přeloží do jakési cizí řeči
. To dělá asi ten překladač v Goodlu. Do všeckého se plete :-D .
Mark77 píše:Připadá mě poněkud zvláštní když běží klima v režimu AUTO tak to fouká teplý vzduch jen na nohy a dopředu nic nejde. Nemělo by to také trochu foukat i dopředu?? Nyní když jsou teploty -2°C mám nastaveno 20°C nejdříve to čeká než se ohřeje motor no budiš ale pak to láduje teplý vzduch jen dolů. Ják vám to vyhovuje? Stejně s tím nejde nic dělat jedině pak to směrovat přímo tlačítky.
Jo ráno když jedu tak už je motor za chvilku vlažný tak si nastavím manuálně foukání na sebe protože kdybych měl čekat než AUTO režim začn foukat tak asi umrznu v autě.
clondike píše:Skv píše:V případě Cee'd jede klima na 100% i v případě automatické klimatizace. Kompresor nemá plynulou regulaci výkonu, ale pouze elmag. spojku. Teplota se řídí přimícháváním teplého vzduchu a kompresor vypíná jen pokud hrozí namrznutí výparníku. Tzn., nelze očekávat úspornější provoz ve srovnání s manuální klimatizací. Tady bych řekl, že konsorcium Kia/Hyundai šetřilo na nesprávném místě.
Bohužel je to tak. Když se podíváte na elektrické schéma, je vidět, že řídicí jednotka ECM ovládá jenom spojku kompresoru přes relé, takže plynulá regulace výkonu se nekoná.
mike73 píše:.
bohuzel je to v Ceedu normalni - taky mne to nevyhovuje , kdybych to tusil radsi bych vzal manualni klimatizaci.
Mam jeste Citroena s automatickou klimou a tam rozdelovani vzduchu funguje o dost lip.
Mark77 píše:Připadá mě poněkud zvláštní když běží klima v režimu AUTO tak to fouká teplý vzduch jen na nohy a dopředu nic nejde. Nemělo by to také trochu foukat i dopředu?? Nyní když jsou teploty -2°C mám nastaveno 20°C nejdříve to čeká než se ohřeje motor no budiš ale pak to láduje teplý vzduch jen dolů. Ják vám to vyhovuje? Stejně s tím nejde nic dělat jedině pak to směrovat přímo tlačítky.
Jo ráno když jedu tak už je motor za chvilku vlažný tak si nastavím manuálně foukání na sebe protože kdybych měl čekat než AUTO režim začn foukat tak asi umrznu v autě.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé