Tak aby som len nekritizoval, tak aj ja prispejem recenziou do tejto témy , aj keď ste si všimli , že som v sekcii KIA SOUL založil niekoľko tém a som aj pravidelným prispievateľom do iných sekcií na tomto fóre / som povolaním zdravotník-fyzioterapeut , žiadny mechnik iba ak amatér

Posledné auto pred KIA SOUL som používal 8 rokov moju Feldu combi 1,3 BMM 50kW / r.v. 1995 , ja 2. majiteľ , teraz 154000 km / / mám ju teraz požičanú pre svokru



a keďže sme 5 členná rodina 2 dospelí a 3 deti / 14,13 a 5 rokov -nutná autosedačka






Prvá jazda bola pre mňa ohromujúca, a vôbec sa mi nechcelo z auta vystúpiť, veď to bolo moje prvé fungel nové auto v živote

Musel som si zvykať na citlivé brzdy a silný plyn / zábeh otáčky do 3000/ min. som dodržiaval na 100 % prvých 1000 km /
Exterier je pre veľ ľudí tzv. "krabica na topánky" už so si zvykol a vobec ma to netrápi , ale kto v ňom sedel , hneď zmenil názor na veľký vnút. priestor a pohodlie pre nohy na zadných sedadlách.
Veľmi som opäť túžil po tej krásnej červenej farbe. Jej kvalita resp. malá vrstva bezfarebného laku


Možnosť výškového nastavenia sedala vodiča a volantu, a nastupovania a vystupovani z vozidla je pre mňa veľmi vyhovujúce, vzhľadom na zdravot. problémy s chrbticou.
Budíky tachometra a otáčkomera sú dostatočne osvetlené a prehľadné. Škoda , že nemám palubný počítač,

Rádio je vynikajúce, kvalita zvuku výborná a USB koncovka úžasná .
Svetlá už majú system DRL a paraboly majú dostatočnú svietivosť / vymenil som žiarovky za PHILIPS Premium + 30% H4 60/55W /
Stierače stierajú to veľké sklo veľmi dobre len v pravom rohu / spolujazdec /ostáva dosť veľký kusok , kde nezasahujú. Zadné okno je dosť malé a vrzgajúci stierač som už opravil poriadným premazaním vazelínou pod gumičkou a je pokoj celú zimu.
Veľké spätné zrkadlá sú super, škoda že nie sú vyhrievané.
Kúrenie v aute pod -10 st. trošku občas nestíha pri tých krátkych trasách, ale potom je to lahoda. Manželke som kupilm na zimu vyhrievacu deku na sedadlo.
Motor 93 Kw je takmer 2x toľko ako som mal vo Felde, ja si vôbec nemôžem sťažovať, pre 5 ľudí v aute vyhovuje . Je trošku hlučnejší za studena / nie je to žiadny tichučký 6valec / , ale po zohriatí to je príjemný / pre mňa / dunivý zvuk. Je to pružný silný benzín , prevodovka má 5 stupňov , tak všetky využívam naplno. Viem jazdiť aj do 2600 ot. na všetkých stupňoch do 90 Km/h , ale keď mám "šajbu" tak idem s otačkami na 3ojke a 4rke aj do 5000 /min., pri 130 je to 3800/min. a dá sa to vydržať , a aj na 5ťke vylezie na strmší kopček, len terba držať otáčky nad 2500/min.. Spotreba cca 7l v lete a 8 l v zime, nad 9 l som neišiel ani pri agresívnejšej jazde v meste.
Teplota chladiacej kvapaliny podľa budíka vystúpi na 82 st. či je zima , či horúce leto / aj v kolóne , nikdy


Sviečky som kontroloval po 16000 km , trošku ma prekvapil ten karbon na tele , ale elektrody boli O.K.
Spotreba oleja počas 17000 km- žiadne dolievanie, len výmena po 13700 km na garančke / Shel 5W-40 /.
Posilovač riadenia je príjemná a veľmi potrebná vec- mne vyhovuje aj účinnosť.
Brzdy sú veľmi účinné a citlivé, ABS zapína včas trošku je hlučné / ale nemám s tým skúsenosti /, ESP teraz v zime veľmi dobrá a bezpečná vec, najviac ma trápi to prilepovanie doštičiek / predné som teraz prečisťoval cez víkend, riadny sajrajt /
Pneumatiky mám 15´ , HANKOOK-letné / trošku hlučné / a NOKIAN zimné / veľká spokojnosť hlavne v hlbokom snehu , čo je tu bežné /na plecháčoch. Stabilita auta najmä v zákrutách je vynikajúca / aj pri 90 km/h a viac /.
Tvrdosť pruženia je dosť tvrdá, či mi trošku nevyhovuje , ale už som si zvykol / ak by boli lepšie cesty

Zatiaľ sme celá rodinka veľmi spokojná s výberom auta, a dúfam , že nám bude okrem dopravy do práce, slúžiť aj na krásne výlety / mám švagrovou pri Prahe tak sa už tešim na dlšiu cestu / nielen po Slovensku




