od lubos761 » 29.03.2012 03:09
@ Barny 70"
Tvá úvaha je v podstatě správná. Ale :
1.Ovládací knoflík v základním módu / otevřený všechny 3 výdechy vzduchu, na nohy, na řidiče a na sklo/ se chová jen jako ventil na teplou vodu, jako třeba u Favoritu. Stupně v číslech jsou více méně orientační.
Navíc musíš ovládat i otáčky větráku manuálně.
2.Auto mod/ po stlačení ovl.knoflíku / to stejný udělá úplně za tebe. Tzn.: pouští topení i otáčky větráku až do výše přednastavené teploty. Navíc se mě zdá, že víc preferuje topení na nohy, což je lepší. Po dosažení např. tvých 18 C sníží otáčky větráku a pokud není venkovní teplota vyšší jak 18C , udrží vnitřní teplotu stále stejnou. To pak nastavené stupně jsou už důležité.
3.No a s klimou stejný, jako v bodě 2, bez vlivu venkovní teploty.
Pokud bys chtěl jen větrat, tak podle bodu 1, ovladač na "low" , větrák na minimum a půjde vzduch jen náporem. Nebo při pomalé jízdě zvýšit otáčky větráku.Teplá voda je zavřená.
Já teď jezdím na " Automod", jezdím převážně v noci, teplotu nastavenou na 21C a nestarám se. Jak se oteplí, připnu klimu a celé léto jezdím se zapnutou. Nevím, jak u slabších motorů, ale u 2.0CVVT klima nemá na spotřebu takřka žádný vliv. Nárůst spotřeby je nezměřitelný. Tankuji od plné do plné, po rozsvícení kontrolky paliva a nikdy nejsou ty litry stejné. Tankuji od 48 - 51L. S klimou i bez.
Pěkný den všem. lubos761
Kia Sportage 2.0 CVVT, Comfort +, r.v. 2011, orange techno, xenony, park.asistent, 17"kola,