Tak se také hlásím k majitelům nového ceeda (SW, 1.6GDI, packet ultra 3, bílá barva). Objednáno bylo 14.3, vyrobeno 25.6, na prodejnu dorazilo 12.7, předání 15.7 a techničák byl k dispozici 16.7. Mam najeto necelých 100km, takže surové auto.
Dosavadní poznatky:
- Řízení je takové sterilní, volant ve střední poloze až nepříjemně tuhý, posilovač mám nastaven na comfort, což mi vyhovuje.
- Podvozek hodně pohodlný, pěkně žehlí díry, ale závoďák to už nejen kvůli motoru nebude. Při ostrém průjezdu zatáčkou se mi zdálo, že zadek na hoší silnici trochu uskakuje a přitom se zdá chování auta jakoby nedotáčivé, což ale není tak úplně pravda. To auto zatočí dobře, jen by člověk čekal, že k tomu bude stačit menší natočení volantu.
- Vzhledem k zajíždění motoru auto poměrně hodně honim, točim zatím tak do 5ti tisíc a snažim se ho držet pořád v otáčkách, které často měnim a hodně řadim. Zrychlení z nízkých otáček ZATÍM nic moc, tak kolem 3-4tisíc se ale probere. Otec má kiu carens 2.0CVVT, která se mi zezačátku také zdála hodně líná, ale teď má najeto už asi 15tisíc a to auto znatelně ožilo.
- kulisa řazení mi připadala taková tuhá a kvalty zprvu nezapadaly, jak bych si představoval, ale každým kilometrem se to lepší.
- spotřeba je vzhledem mému zajížděcímu režimu

hodně vysoká - 9.4, ale stále klesá i když auto honim. Auto hodně svádí k podtáčení, ale tomu se chci zezačátku vyvarovat. Až si odjezdí takových 1500km a já začnu jezdit normálně, tak věřím, že bude spotřeba kolem 6-7l/100km
- plynový pedál jsem byl zvyklý z benzínové octavie II RS jen tak lehtat, jinak to žralo i trávu kolem silnice (ale jelo neskutečně

). Tady na něj musím šlapat poměrně hodně, abych se motor dostal do otáček a spojka je také něco jiného, než jsem byl zvyklý z octavie a felicie. Chvíli to clověkovi trvá, než se naučí perfektně plynule rozjíždět a řadit bez škubnutí... Nějakou znatelnou funkci kickdownu jsem u benzínového manuálu nezaznamenal.
- Co se týče všech elektronických blbostí, tak si člověk zvykne rychle (bezklícový vstup je fakt parádní), ale štve mě ta procedůra startování. 1) sešlápnutí spojky pro nastartování. Sice to z 95ti procent dělám automaticky, ale někdy prostě zapomenu. 2) povolení elektronické parkovací brzdy jen při sešlápnutí brzdy - to se mi zdá taky zbytečné. Také když tam není klasická páka, tak občas dumám, zda tlačítko zmáčknout nahoru nebo dolu

. Co si však nemůžu vynachválit je parkovací kamera. Velká škoda, že ji nedělají i dopředu. Zaparkovat v Praze na centimetry přesně by člověk mnohdy ocenil. Parkovací senzory OK, ale poměrně brzo hlasí, že jsem už na překážce, ale přitom je tam třeba ještě 10cm místa.
- navigace, bluetooth, handsfree, zvuk z repro - vše OK.
- brzdy poměrně citlivé a hodně účinné
- odhlučnění motoru je velmi dobré, ale asi proto, že je hodně tichý. Jediné co kazí požitek z ticha je velký valivý hluk od sériových 17ti palcových pneu (tuším že hankook?).
- jediná závada, co jsem zatím objevil je povrzávání při přejezdu nerovností z kufru. Pravděpodobně to bude roletka, dvojité dno nebo nějaký plast. Ještě jsem to nějak detailně nezkoumal.
Co dodat? Je znát, že auto není zajeté, ale už teď cítím, že až si vše sedne, tak se s nim bude jezdit suprově. Celkové jsem spokojenej, jen mi trochu chybí sportovní podvozek z octavie, který auto držel na silnici jak přibité. Bylo to sice nesmírně nepohodlné, ale mělo to něco do sebe

No vždy je to o kompromisech a na blbnutí si musí člověk pořídit druhé auto.
Alex